Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгревни свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Без да се изяснят някои неща относно принципа на действие, подходът е само "проба-грешка".
    Например - защо релето получава +12V на пин 3 от малката букса от ECU - то, след като това може да стане и от общия токов кръг (горивна помпа, инжектори.........).
    За какво точно служи връзката на пин 5 ?
    Как точно ECU - то проверява работоспособността на този модул?

    Не е изключено и проблемът да е в ECU - то.

    Можеш да опиташ един ресет.
    Как се прави ресета ?
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

    Comment


    • #47
      Доколкото знам за твоя мотор, се откача акумулатора за 45 минути.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Доколкото знам за твоя мотор, се откача акумулатора за 45 минути.
        Така и така се е почнало с гадаенето вече.. Времето за подгрев не зависи ли от разни температури на двигателя и тн?! Да не идва от там нещо...
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
          Така и така се е почнало с гадаенето вече.. Времето за подгрев не зависи ли от разни температури на двигателя и тн?! Да не идва от там нещо...
          Точно така е. ECU - то управлява подгрева на базата на температурата на мотора, която мери.

          Освен това някъде съм чел, че алармата за проблем в подгрева се чисти след няколко успешни цикъла на подгряване.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Точно така е. ECU - то управлява подгрева на базата на температурата на мотора, която мери.

            Освен това някъде съм чел, че алармата за проблем в подгрева се чисти след няколко успешни цикъла на подгряване.
            Е така де... да се види при опит за палене какво се случва с разните му температути и тн...
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #51
              Още по-добре е да се направи тест на релето през MES (FES).
              Тогава ще се разбере дали изобщо му идва управление от ECU то.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Още по-добре е да се направи тест на релето през MES (FES).
                Тогава ще се разбере дали изобщо му идва управление от ECU то.
                Точно със (FES) я трия грешката.И има някаква логика но дали е свързана с температурата или с напрежението на акумулатора,едно от двете е тъй като днес карах без фарове макар че съм със нов акумулатор и при първите две паления ми светеше реотанчето,на следващите паления всичко беше ок,закачих диагностиката и ми показа че я има същата грешка но вече е със ниско ниво и не се изобразява на контролното табло.Тоест ако свещи и реле са ок,ECU то срявнявя напрежение на акумулатора което е по логично и ако има някакъв пад не пуска подгрева за да може да запали по лесно двигателя.Брей тука цяла поема написахме за тоя подгрев.
                Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                Comment


                • #53
                  Не говоря за гледане и триене на грешката а за принудителен тест на релето. Actuators > glow plug relay > execute и чуй дали цъка релето.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Не говоря за гледане и триене на грешката а за принудителен тест на релето. Actuators > glow plug relay > execute и чуй дали цъка релето.
                    Да и това го правих вчера но не цъкаше,днес не съм го пробвал,но ако пак има пад на напрежението може и да не се включи и принудително защото пробвах и други неща да включвам принудително но само индикациите по таблото сработиха и 2 те степени на вентилатора и то със прекъсвания,имаше някои неща които и принудително не тръгваха но си работят.Явно с времето ще се разбере за какво иде реч.
                    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                    Comment


                    • #55
                      Аз бих повторил принудителния тест на релето, като меря дали излиза управление 0V директно на пин 51 на ECU - то.
                      Това е директен тест на управлението, без значение температура на мотора и всичко останало.
                      За теста на вентилаторите - той така си минава с прекъсване.
                      За другите изпълнителни механизми - понякога трудно се чуват.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                        Колега аз се занимавам с електроника и така както меря всичко е здраво, само интергала няма кака да се премери,съмнявам се в ECU то тъй като не пуска управляващият минус на пин 51 и като не го пусне релето няма как да се задейства или го пуска когато си иска или следи нещо друго което не е свързано със самото реле и затова не захранва релето,поне така аз си го обяснявам ама като няма принципна схема остава само гадаенето.
                        Извинявай, но няма как да знам.

                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Без да се изяснят някои неща относно принципа на действие, подходът е само "проба-грешка".
                        Например - защо релето получава +12V на пин 3 от малката букса от ECU - то, след като това може да стане и от общия токов кръг (горивна помпа, инжектори.........).
                        За какво точно служи връзката на пин 5 ?
                        Как точно ECU - то проверява работоспособността на този модул?

                        Не е изключено и проблемът да е в ECU - то.

                        Можеш да опиташ един ресет.
                        По скоро релето подава (+) на пин 38 на ЕКУ-то, но не намерих никъде инфо отпушва или запушва сигнала по пин 51.

                        Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                        Как се прави ресета ?
                        Няма нужда. Просто изтрий грешките.

                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Доколкото знам за твоя мотор, се откача акумулатора за 45 минути.
                        Няма да стане нищо с това.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Не говоря за гледане и триене на грешката а за принудителен тест на релето. Actuators > glow plug relay > execute и чуй дали цъка релето.
                          Пробвах и това със 3 релета и нито едно от тях не се задейства по този начин.2 от тях показваха високо ниво на грешка а 1 то ниско ниво и оставих него,но ефекта си е пак никакъв,явно ECU то не пуска управление на релето,но ECU нямя да сменя заради един подгрев щото колата си пали и без него,Докато правих тия процедури измъкнах и кабела на EGR та да не ми вкарва сажди в смукателите и си даде грешка за EGR ама индикатора не свети така че то се е видяло че ще карам с тия грешки докато е кола.
                          Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                            Пробвах и това със 3 релета и нито едно от тях не се задейства по този начин.2 от тях показваха високо ниво на грешка а 1 то ниско ниво и оставих него,но ефекта си е пак никакъв,явно ECU то не пуска управление на релето,но ECU нямя да сменя заради един подгрев щото колата си пали и без него,Докато правих тия процедури измъкнах и кабела на EGR та да не ми вкарва сажди в смукателите и си даде грешка за EGR ама индикатора не свети така че то се е видяло че ще карам с тия грешки докато е кола.
                            Преди да набедиш ECU - то трябва да си 100% сигурен в това, че връзките между него и релето са ОК. От това, че принудителното задействане по време на теста не минава, си мисля, че точно в това може да е проблема. Едно почистване на връзките откъм ECU - то няма да е излишно.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Преди да набедиш ECU - то трябва да си 100% сигурен в това, че връзките между него и релето са ОК. От това, че принудителното задействане по време на теста не минава, си мисля, че точно в това може да е проблема. Едно почистване на връзките откъм ECU - то няма да е излишно.
                              Те това и него правих и там пръсках със WD40 и на двете букси на ECU.А ще може ли една схемичка и на буксите на ECU то.
                              Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                                Те това и него правих и там пръсках със WD40 и на двете букси на ECU.А ще може ли една схемичка и на буксите на ECU то.
                                Кой месец от 2001 - ва е произведена колата ти?
                                Освен схемата, която съм постнал преди в темата има още една модификация, която е в сила от м. 02 2001.:



                                Според тази схема връзката между ECU - то и релето минава през междинната букса D5, в която също може да е проблемът.

                                ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 17:45 ----------

                                На схемата междинната букса е означена като D5, но вероятно е грешка и става въпрос за D4.

                                Ето така изглеждат буксата на ECU - то (M10 - A) буксата D4 откъм купето и буксата D4 откъм двигателния отсек:




                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:18.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X